|  |  NOVOMEŠKI PARK, 12.aprila 2008; Zlatko Kaučič:VizionarjaGoga Musica 2007
 
 Njegova glasba vodi v barvit svet zvočnega iskanja, improvizacije, premisleka in navdušenja.
 
 Glasba, ki jo prinaša plošča Vizionarja, daje izrazito sliko Kaučičevega ustvarjanja, ki se zdi na tej točki zlito iz njegovih številnih skupinskih in samostojnih projektov, Gre za koncertni posnetek, pred letoma zabeležen v Ijubljanskem Cankarjevem domu.
 Album je že z naslovom posvečen pred štirimi leti umrlemu ameriškemu sakso-fonistu Steveu Lacyju in Kaučičevemu velikemu rojaku Srečku Kosovelu, delo obeh pa, kot kažejo številni izdelki, pred-stavlja za avtorja neizčrpen vir navdiha. Tudi posamezne skladbe, delo Lacyja in Kaučiča, opremljene z verzi Blage Dimitrove, so po-svečene velikim imenom jazza ter avant-gardnim skladateljem.
 Projekt je Kaučič izvedel ob sodelovanju ameriškega tako rekoč zvezdniškega pi-halca, člana svetovno znane zasedbe Ore-gon, Paula McCandlessa, sicer več-kratnega gosta njegovih podvigov. Poleg njiju so bili v zasedbi še italijanski glasbeniki, sakso-fonist Emanuele Cisi, pianist Bruno Cesselli in kontrabasist Ares Tavolazzi. Kot gosta sta sodelovala pevka Irene Aabi in kvartet rogistov Hororn.
 Dimitrova v uvodni temi albuma meni, da ima svet več razsežnosti, podobno lahko ugotovimo za plošče Zlatka Kaučiča. Nje-gova glasba vodi v barvit svet zvočnega is-kanja, improvizacije, premisleka in navdu-šenja nad svetom ter lepoto. Mogoče gre za njegovo najbolj melodično ploščo doslej, katere toploto dodatno poudarja kvartet ro-gistov. Hkrati se zdi, da zvočno sliko krni dokaj nenavadna vokalistka, ki se podajanja loteva z melodičnimi variacijami in na ponavljajoč način, čeprav po drugi strani ne gre toliko za petje, kot za podajanje po-svetilnih verzov.
 Glasba na plošči Vizionarja potuje od svobodnega jazzovskega izraza do melo-dično swingovskega okolja, prinaša so-listično in skupinsko improvizacijo. Med izvrstnimi glasbeniki izstopata pianist Bruno Cesselli in Paul McCandless z oboo, angle-škim rogom, bas klarinetom in flavtami, v skupno zvočno podobo pa mu je uspelo dodati nekaj značilnih sozvočij, poudariti ve-Ija tudi sanjske trenutke Kaučičevih tolkal.
 Ocena: 4 / Oblikovanje ovitka 3
 
 (Rasto Božič)
 
 
 
 
 WWW.RTVSLO.SI, 5.maj.2008; Zlatko kaučič: Vizionarja
 
 V naslovu tokratne Zlatkove mojstrovine se skrivata Srečko Kosovel in Steve Lacy.
 
 Prvi kot stalni vir Zlatkovega navdiha, tokrat bolj posredno, že pokojni, a nesmrtni ameriški saksofonist pa kot avtor dobre polovice skladb. Gre za posnetke, ki so nastali pred dvema letoma na koncertu v CD-ju, kjer se je že preizkušenim soustvarjalcem z interpretacijo izvirne avantgardne poezije med drugimi pridružila tudi Lacyjeva življenjska sopotnica Irene Aebi.
 Rezultat je homogen, izjemno svež in izviren, večplasten album, ki ga poleg običajnih Zlatkovih improvizacijskih vragolij odlikujeta tudi neobičajna poslušljivost in lahkotnost. Preverite!
 Ocena: 5
 (Dušan Jesih)
 
 
 
 MLADINA: 15. 02. 2008; 
          ZLATKO  KAUČIČ - VIZIONARJA
 2007,  GOGA
 
 
  Zlatko  Kaučič je zagotovo eden najplodnejših in hkrati najinovativnejših slovenskih jazzovskih  glasbenikov. Na svoji ustvarjalni glasbeni poti, katere tridesetletnico bo  zaznamoval s skorajšnjim koncertom v Klubu Cankarjevega doma, je izdal petnajst  albumov in sodeloval s številnimi bolj in manj uveljavljenimi domačimi in tujimi glasbeniki. Njegov  avtorski slog je izredno raznolik, čepravje njegova igriva tolkalska  igra povsem svojstvena in prepoznavna. Ustvarjalnost Zlatka Kaučiča v vsej raznolikosti najdemo tudi  na zadnjem albumu Vizionarja, ki ga je izdal konec lanskega leta. To je bil  poleg albuma Tolminski punt, na katerem je gostil vrhunskega nemškega freejazzovskega glasbenika  Petra Brotzmana, drugi album, ki ga je izdal lani, oba pa sta postregla z živimi koncertnimi posnetki in vsak  posebej s svojstveno konceptualno zasnovo. Album Vizionarja prinaša koncertne posnetke, ki so bili v  sklopu Jazz festivala Ljubljana narejeni v Cankarjevem domu junija 2006, sicer  pa je posvečen  dvema umetnikoma in vizionarjema, slovenskemu pesniku Srečku Kosovelu, h kateremu se Kaučič pogosto zateka po snov in navdih,  ter ameriškemu  jazzovskemu glasbeniku Stevu Lacyju, ki je preminul leta 2004 in s katerim je  Kaučiču uspelo vzpostaviti plodno glasbeno  sodelovanje. Avtorsko in umetniško kontinuiteto ustvarjanja je Kaučič pri projektu in albumu Vizionarja  zagotovil tudi po izvajalski plati, saj je z večino glasbenikov na albumu, s pianistom  Brunom Cessellijem, pihalcema Paulom McCandlessom  in Emanuelom Cisijem ter kontrabasistom Aresom Tavolazzijem, uspešno sodeloval že pri prejšnjih projektih in albumih. Izjemi  sta jazzovska pevka in žena pokojnega Lacyja Irene Aebi ter kvartet rogov Hororn  quartet, ki sta tudi prisotna na albumu. Ogrodje so Lacyjeve kompozicije z  njegovega albuma Vespers (1993), na katerem je uporabil poezijo bolgarske  pesnice Blage Dimitrove. Kaučič jih preplete s svojimi avtorskimi kompozicijami in  oboje združi v  novo zvočno  in konceptualno celoto. Dramaturško je album Vizionarja izredno  dinamičen,  saj vseskozi prehaja med modernističnimi jazzovskimi prijemi, straight-ahead  swinganjem in zvočnimi third-stream barvanji. Poleg tega uspe Kaučiču, skupaj s soglasbeniki, predvsem v  drugem delu albuma ponekod preiti v kolektivno improvizacijo in free jazz (Wait  for Tomorrow in Grass) in se v skladbi Objem razbohotiti v vsem razkošju domiselne solistične improvizacijske igre in tolkalske  poetike. Za nameček se album konča z ritmično asimetrično in poskočno plesno Barabinko. Album  Vizionarja streže z zvočno bogato, izrazno raznoliko in izvedbeno navdihujočo glasbo, ki združi različne, tudi na videz nekompatibilne  jazzovske smeri (in navsezadnje občinstva) v kohezivno, učinkovito, privlačno in muzlkalno glasbeno celoto.
 Ocena:5
 
 (David  Verbuč)
 
 
 
 
 MUSKA; ZLATKO KAUČIČ 
          Vizionarja
 
 V obdobju zadnjih nekaj let  je Zlatko Kaučič zagotovo dosegel enega od vrhuncev svojega dozdajšnjega  ustvarjalnega življenja. Ta se kaze večplastno in z različnimi, na eni strani  samo glasbenimi, na drugi pa z bolj merljivimi, zunanjimi kazalci. Takšni so  zagotovo tudi število projektov, dokumentiranih na ploščah, in frekvenca, s  katero te prihajajo pred naša ušesa, ter dejstvo, da izhajajo in doživljajo  zelo naklonjen kritiški sprejem doma in v tujini. K temu je zagotovo treba  pridati tudi zares širok in raznovrsten nabor tukajšnjih in tujih sodelavcev,  ki mu jih je uspelo privabiti. Eden izmed bolj markantnih med omenjenimi  dokumenti je zagotovo plošča Vizionarja. Kot se pri podlagah za njegove  diskografske podvige pogosto zgodi, je vsebina tega albuma spet koncertna;  posnetek je nastal 28. junija 2006 v Cankarjevem domu na koncertu znotraj  programa takratnega festivala jazza v Ljubljani. Za naslovom se skriva tudi že  iztočnica konceptualizacije tega projekta - zapuščina dveh nespornih velikanov  sodobne umetnosti v 20. stoletju: Srečka Kosovela in Steva Lacyja. Če je prvi -  sicer za Kaučiča zelo oseben in stalen vodnik 
          skozi ustvarjanje - tokrat  samo navdih in poezija, ki je na tem albumu sicer prisotna na dva nadna in iz  dveh virov, tokrat ni (neposredno) njegova, pa je delo drugega vgrajeno v sam  temelj tega projekta. Že ta razsežnost in izvedbeni postopek naredita  Vizionarja za enega najbolj ambicioznih in zahtevnih Kaučičevih udejanjenih  projektov do zdaj. Lacvjeva zapušdna je vgrajena v osnovo najprej seveda  najbolj običajno: z izborom njegovih skladb in z izvedbo njihovih priredb.  Album vsebuje deset pesmi, od tega so štiri Kaučičeve, sest pa je Lacyjevih.  Res je tudi, da sta po dejanskem trajanju svojega deleža na albumu oba avtorja  kar izenačena. A Lacyje na albumu prisoten se skozi zelo spoštljivo interpretacijo  njegovih skladb, ki poznavalsko sledi zanj značilni kompozicijski logiki, ki je  imanentna avtorjevi skladateljsko-izvajalski metodi, zato jih v novi preobleki  zlahka prepoznavamo kot njegove in potem v njihovi ekskluzivni nadgradnji, za  katero z nezgrešljivo, vedno prepoznavno interpretacijo poskrbi gostja - pevka  Irene Aebi, ustvarjalna in življenjska Lacyjeva sopotnica. Z njo tudi najprej  in iz prvega vira vstopi v to zgodbo poezija; vsa besedila, ki jih Aebijeva  izbira, uporablja, podaja in zvočno intervenira vanje, imajo svoj vir in navdih  v radikalnih, avantgardnih pesniških praksah okolja, v katerem sta z Lacvjem  izoblikovala svoj ustvarjalni kredo. Nič novega ne bomo povedali, če opozorimo,  da sta v precej etapah ustvarjalne poti sodelovala s sodobrimi pesniki,  plesalci, koreografi, gledaiiščniki, vizualnimi umetniki in še kom. Druga  zanimiva. a za ta medij žal neslišna poetična razsežnost tega albuma je  zapisana na njegov ovitek. To je poezija Blage Dimitrove, oblikovana v kratke,  nekajvrstične poeme, v glavnem naslovljene enako kot naslovi izbranih Lacyjevih  skladb in zagotovo navdahnjene z njimi in jazzom nasploh, o čemer pričajo tudi  posvetila konkretnim jazzovskim ustvarjalcem. Potem so ti seveda še ustvarjaici  tega projekta. Na eni strani je Kaučič k sodelovanju povabil svoje že pri  drugih projektih preverjene italijanske prijatelje, ki z njim zaokrožijo jedro  tokratne ekipe v značilen jazzovski kvartet: Emanuele Cisi s saksofoni, Bruno  Cessalli za klavirjem (hkrati je na odru usmerjal koncert) in Ares Tavolazzi s  kontrabasom. Povabil je še cenjenega gosta Paula McCandiessa, ki vzame v roke  in nasloni na ustnice oboo, angleški rog, basovski klarinet in flavto. Temu  izvajaiskemu naboru je dodal kvartet francoskih rogov, v katerem je bil prvi  mož Boštjan Lipovšek, za svoje ustvarjalno delo v zadnjih dveh letih pravkar  nagrajen z nagrado Prešernovega sklada. Rezultat opisanega je predstavljen na  atbumu prepričljivejše od tistega, kar smo doživljali v neoosredni prisotnosti  njegove izvedbe. Kar je pričakovano in logično. Album in koncert zahtevata  različno dramaturgijo; prvi dopušča drugačno strukturiranje istega gradiva,  skladbe, čeprav razvrščene v istem zaporedju, delujejo na njem izčiščene in  bolj avtonomno, ker se ne zlivajo v enoten koncertni tok Vsako posebej je  mogoče izdvojiti, si jo ponoviti, kakšno preskočiti, zamenjati vrstni red  njihovega poslušanja in tako preizkušati njihovo vrednost, prepričljivost,  posebnost, večpomenskost, Zvočno razsežnost, interpretativno potenco tistih, ki  so se posebno angažirali prav pri njihovi izvedbi. Kar seveda omogoča dodatne razsežnosti  njihove percepcije. Zato je končni vtis o ponujenem na albumu kompleksnejši, pa  čeprav smo v resnici vse slišali že na koncertu. In zato je Kaučič z  Vizionarjema naredil še en odličen album; skoraj se mi zdi, da celo proti  svojim pričakovanjem, v lastno presenečenje.
 
 (Zoran Pistotnik)
 
 
 
 
 VEČER: sobota, 29. marca 2008; 
          Zlatko Kaučič
 
 Eden najbolj samosvojih tolkalcev in skladateljev v sodobni jazzovski glasbi prav letos slavi trideseto obletnico nastopanja.
 Sodeloval je s številnimi velikani svetovne glasbe, posebej pa ga je zaznamoval eden od obeh vizionarjev iz naslova zgoščenke: ameriški saksofonist in skladatelj Steve Lacy (1934-2004). Ta je imel enega zadnjih nastopov prav v ljubljanskem Cankarjevem domu, v okviru prvega dela Kaučičevega veličastnega projekta Zlati čoln. Tega je, kot še mnoge skladbe ali kar celoten opus zadnjega desetletja, navdahnil drugi vizionar iz naslova: Srečko Kosovel. Kot je pri Kaučiču že v navadi, je zgoščenka nastala iz posnetkov unikatnega koncerta - na predlanskem jazz festivalu v Ljubljani. Presenetljiv preplet kvarteta klasičnih francoskih rogov, med sodobno eksperimentalno klasiko in svobodno improvizacijo nihajočih pihal (oboo , angleški rog, klarinet in flavto je igral izkušeni mojster Paul McCandless, ki je prav tako sodeloval že pri prvem Zlatem čolnu) in klavirja (italijanski pianist Bruno Casselli je prevzel tudi vlogo dirigenta) ter jazzovskega saksofona (Emanuele Cisi) in kontrabasa (Ares Tavolazzi), zaokrožujejo Kaučičeve igrive melodično-ritmične inovacije, za že kar presunljivo izrazno globino pa skrbi predvsem vokal Lacyjeve dolgoletne življenjske sopotnice Irene Aeby. A vsej teži, tehtnosti in kompleksnosti navkljub, je album presenetljivo tekoč, speven in poslušljiv - ter ne bi smel manjkati v prav nobenem cvetoberu glasb ene kreativnosti.
 Ocena: 5.
 
 (dkj)
 
 
 |  |